Egy önkormányzat egyszerre üzemeltethet óvodát, bölcsődét, iskolát, közétkeztetést, idősotthont, polgármesteri hivatalt, könyvtárat vagy művelődési házat. Minden intézmény más-más veszélyforrással, kötelezettséggel és szabályozással működik.
Eltérő szabályok, eltérő gyakorlatok: egyik telephelyen van friss kockázatértékelés, a másikon nincs; van ahol a tűzriadó terv elavult, máshol az oktatás maradt el.
Ki követi a határidőket? Évente több tucat felülvizsgálat, jegyzőkönyv és oktatás kötelező – ezek intézményenként szóródnak, felelős nélkül könnyen elcsúsznak.
Hogyan kezeljük a speciális helyzeteket? Gyerekek, idősek, mozgáskorlátozott személyek vagy éppen közfoglalkoztatottak biztonsága teljesen más figyelmet kíván, de a felelősség minden esetben a fenntartóé.
Mi történik hatósági ellenőrzésnél? Ha az egyik intézménynél hiányosság van, az az egész önkormányzat hírnevét kockáztatja, és akár bírságot, bezárást is hozhat.
Az összes intézmény munkavédelmi és tűzvédelmi dokumentációját (kockázatértékelés, szabályzatok, tűzriadó terv, üzemeltetési naplók) egységes struktúrában hozzuk rendbe, telephely-specifikus mellékletekkel.
Óvodákban, bölcsődékben, iskolákban a gyermekek, idősotthonokban a mozgásukban korlátozott személyek biztonsága kerül fókuszba. Gondoskodunk a menekülési útvonalak és kiürítési stratégiák gyakorlati működéséről.
HACCP-alapú élelmiszer-biztonsági rendszer összehangolása a munkavédelmi és tűzvédelmi előírásokkal – naplók, oktatások, működtetés.
A tűzvédelmi szabályzat és tűzriadó terv karbantartását, a tűzoltó készülékek és beépített berendezések ellenőrzését és időszakos felülvizsgálatát dokumentáltan, az OTSZ és a TvMI szerint biztosítjuk.
Célcsoport-specifikus munkavédelmi és tűzvédelmi oktatás, kiürítési és tűzriadó gyakorlatok szervezése.
Minden telephelyre visszakövethető jegyzőkönyvek, naplók és nyilvántartások – így egy hatósági ellenőrzés vagy belső audit nem okoz váratlan meglepetést.
Egységesítjük és működtetjük az önkormányzati intézményhálózat munkavédelmi és tűzvédelmi rendszerét. Megszervezzük az oktatásokat, felülvizsgálatokat, és garantáljuk a megfelelést, hogy a fenntartó nyugodt lehessen, az intézmények pedig a feladatukra koncentrálhassanak.
TILD Üzleti Megoldások Kft.
Adószám: 24120456-2-03
Cégjegyzékszám: 03-09-125236
Címünk: 6000 Kecskemét, Simonyi u. 7., I/1.
Telefon: +36 20 468 5520
E-mail: info@tild.hu
© 2025 | TILD Üzleti Megoldások Kft. Minden jog fenntartva.