A dokumentáció nemcsak a megfelelés eszköze, hanem a szervezet védelmi rendszerének gerince. Egy jól vezetett, naprakész dokumentáció lehetővé teszi a kockázatok kezelését, segíti a vezetői döntéshozatalt, és hatósági ellenőrzés esetén is biztosítja a nyugodt, jogszerű működést.
02
Jogszabályi háttér – mit ír elő a törvény?
A dokumentációs kötelezettségeket az alábbi jogszabályok határozzák meg:
1993. évi XCIII. törvény a munkavédelemről
5/1993. (XII.26.) MüM rendelet – a munkavédelmi dokumentálási kötelezettségről
101/2023. (XII.29) BM rendelet – a tűzvédelmi dokumentálási kötelezettségekről
54/2014. (XII.5.) BM rendelet – épületekre, létesítményekre vonatkozó előírások
A munkáltató felelős a dokumentumok elkészítéséért, karbantartásáért és megőrzéséért
03
Milyen dokumentációkat készítünk és tartunk karban?
Munkahelyi kockázatértékelés
Kémiai, legionella, rákkeltő és biológiai kockázatbecslések